Κατά πάσα πιθανότητα, οι φίλοι σας δεν ανυπομονούν να ακούσουν για τις πρόσφατές σας περιπέτειες.
Όταν ζείτε μια υπέροχη εμπειρία – ένα σπάνιο κρασί που στη Βουργουνδία, η βλέπετε την ανατολή του ήλιου στα Ιμαλάια – η ευχαρίστηση είναι όλη δική σας.
Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Psychological Science και αναδημοσιεύτηκε στους New York Times δείχνει ότι μια σπάνια και εξαιρετική εμπειρία μπορεί να χαρίζει μεγάλες συγκινήσεις, αλλά αυτό συνοδεύεται και από κάποιο κόστος: την απομόνωση από φίλους που δεν έχουν όρεξη να ακούσουν λεπτομέρειες.
Οι ερευνητές του Χάρβαρντ ανακάλυψαν ότι όταν οι άνθρωποι συναντιούνται σε κοινωνικά πλαίσια, αυτοί που συμμετείχαν στην ίδια εμπειρία, ήθελαν να την συζητήσουν, όσο ασήμαντη κι αν ήταν. Οι ίδιοι άνθρωποι απομόνωναν όποιον ήθελε να μιλήσει για μια πολύ πιο σπάνια εμπειρία, όσο και αυτός αν ανυπομονούσε να τη μοιραστεί μαζί τους. «Το ερώτημα είναι πολύ επίκαιρο, δεδομένου πόσο ο κόσμος πλέον δημοσιεύει και καυχιέται για ασυνήθιστες εμπειρίες μέσω των social media», είπε η Cassie Mogilner, αναπληρώτρια καθηγήτρια μάρκετινγκ στο πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. «Αυτό υποδεικνύει ότι ο κόσμος όταν βλέπει όλα αυτά τα ποστ με τις καταπληκτικές διακοπές των άλλων, ίσως να αδιαφορεί και να βαριέται.» Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η «ευχαρίστηση» προκύπτει, σε γενικές γραμμές, τόσο από μη-κοινωνικά πλαίσια, δηλαδή από μοναχικές δραστηριότητες, όσο και από εμπειρίες που μοιραζόμαστε με άλλους. Όμως η ευχαρίστηση μιας συναναστροφής με άλλους προκύπτει από την ταύτιση. Οι άνθρωποι προτιμούν να ανταλλάσσουν σχόλια για μια κοινή εμπειρία, παρά να ακούν μια πρωτότυπη ιστορία που δεν έχουν ζήσει.
Πηγή: www.lifo.gr
Όταν ζείτε μια υπέροχη εμπειρία – ένα σπάνιο κρασί που στη Βουργουνδία, η βλέπετε την ανατολή του ήλιου στα Ιμαλάια – η ευχαρίστηση είναι όλη δική σας.
Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Psychological Science και αναδημοσιεύτηκε στους New York Times δείχνει ότι μια σπάνια και εξαιρετική εμπειρία μπορεί να χαρίζει μεγάλες συγκινήσεις, αλλά αυτό συνοδεύεται και από κάποιο κόστος: την απομόνωση από φίλους που δεν έχουν όρεξη να ακούσουν λεπτομέρειες.
Οι ερευνητές του Χάρβαρντ ανακάλυψαν ότι όταν οι άνθρωποι συναντιούνται σε κοινωνικά πλαίσια, αυτοί που συμμετείχαν στην ίδια εμπειρία, ήθελαν να την συζητήσουν, όσο ασήμαντη κι αν ήταν. Οι ίδιοι άνθρωποι απομόνωναν όποιον ήθελε να μιλήσει για μια πολύ πιο σπάνια εμπειρία, όσο και αυτός αν ανυπομονούσε να τη μοιραστεί μαζί τους. «Το ερώτημα είναι πολύ επίκαιρο, δεδομένου πόσο ο κόσμος πλέον δημοσιεύει και καυχιέται για ασυνήθιστες εμπειρίες μέσω των social media», είπε η Cassie Mogilner, αναπληρώτρια καθηγήτρια μάρκετινγκ στο πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. «Αυτό υποδεικνύει ότι ο κόσμος όταν βλέπει όλα αυτά τα ποστ με τις καταπληκτικές διακοπές των άλλων, ίσως να αδιαφορεί και να βαριέται.» Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η «ευχαρίστηση» προκύπτει, σε γενικές γραμμές, τόσο από μη-κοινωνικά πλαίσια, δηλαδή από μοναχικές δραστηριότητες, όσο και από εμπειρίες που μοιραζόμαστε με άλλους. Όμως η ευχαρίστηση μιας συναναστροφής με άλλους προκύπτει από την ταύτιση. Οι άνθρωποι προτιμούν να ανταλλάσσουν σχόλια για μια κοινή εμπειρία, παρά να ακούν μια πρωτότυπη ιστορία που δεν έχουν ζήσει.
Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου